Изкупуване на черни метали
Норд холдинг извършва изкупуване на вторични суровини от черни метали, предлагайки изгодни цени. Дейността ни се осъществява съгласно нормативните разпоредби на Закона за управление на отпадъците в България.
Ние сме водеща фирма за управление на черни и цветни метали в България, както и други групи отпадъци. Наши партньори са редица предприятия, опериращи на територията на страната.
Какви видове черни метали изкупуваме?
Норд холдинг изкупува стомана, желязо, чугун, скрап от различни сплави метали, които се категоризират като черни.
Черните метали могат да бъдат рециклирани успешно, а впоследствие се получават ресурси под формата на тръби и/или друг тип заготовки.
Последните се използват за производството на различни изделия, конструкции и други, спестявайки ресурси.
Изкупуваме чугун – това е един от най-често използваните черни метали. Намира приложение в производството на водопроводни тръби, инструменти, домакински потреби и други.
Желязото и неговите сплави намират широко приложение в индустрията днес. Той е един от основните видове черни метали, които подлежат на рециклиране за получаването на нови ресурси.
Металният скрап, независимо дали е от черни, или цветни метали, се събира и третира като вторична суровина от Норд холдинг.
Всички останали видове черни метали, като нови изрезки, пресован и нарязан метален скрап (Хеншел),
бали и метални опаковки, се изкупуват на базата на запитване.
Изкупуване на черни метали – цени, предлагани от Норд холдинг
Граждани | Дружества | |||
Код | Вид | До 500 кг | Над 500 кг | Над 20 тона |
Лв./тон | Лв./тон | Лв./тон | ||
921 | Стоманен скрап дебел - над 4 мм | 410 | 420 | по договаряне |
923 | Стоманен скрап дебел - над 10 мм | 420 | 430 | по договаряне |
930 | Чугун | 390 | 400 | по договаряне |
926 | Стоманен скрап дебел, извън размер | 350 | 360 | по договаряне |
920 | Стоманен скрап тънък - под 3 мм | 300 | 310 | по договаряне |
940 | Стружки | 220 | 230 | по договаряне |
Номенклатура на Норд холдинг за черни метали
Код | Вид | Описание |
---|---|---|
921 | Стоманен скрап дебел – над 4 мм | Размери: до 1500 х 500 х 500 мм |
Дебелина: над 4 мм | ||
Други примеси: до 1% от нетното тегло на товара | ||
Да не съдържа: | ||
цветни метали, шлака, леяци, бали, брикети, пресовани или в свободно състояние телове, стоманени въжета, бутилки газ или кислород; автомобилни резервоари и големи (тежки) масивни парчета скрап, които не могат да бъдат нарязани. | ||
923 | Стоманен скрап дебел – над 10 мм | Размери: до 1500 х 500 х 500 мм |
Дебелина: над 10 мм | ||
Други примеси: до 1% от нетното тегло на товара | ||
Да не съдържа: | ||
цветни метали, шлака, леяци, бали, брикети, пресовани или в свободно състояние телове, стоманени въжета, бутилки газ или кислород; автомобилни резервоари и големи (тежки) масивни парчета скрап, които не могат да бъдат нарязани. | ||
930 | Чугун | Размери: до 1500 х 500 х 500 мм |
Вторични метали, натрошени или цели дебелостенни машинни части, детайли, метални кокили и други. | ||
926 | Стоманен скрап дебел, извън размер | Размери: над 1500 х 500 х 500 мм |
Дебелина: над 4 мм | ||
920 | Стоманен скрап тънък – под 3 мм | Размери: до 1500 х 500 х 500 мм |
Дебелина: под 3 мм | ||
Дебел скрап: до 10% от нетното тегло на товара | ||
Други примеси: до 1% от нетното тегло на товара | ||
Автомобилни резервоари се допускат, ако са празни и нарязани. | ||
Да не съдържа: | ||
стоманени телове, стоманени въжета, стружки, части от автомобили - например цветни метали, гуми и седалки, изгорели гуми, акумулатори, ненарязани автомобилни резервоари, тежки/големи парчета скрап, поцинковани, калайдисани или емайлирани материали. | ||
940 | Стружки | Стоманени и чугунени стружки |
Международна номенклатура за черни метали
Код | Наименование | Oписание |
---|---|---|
200 | № 1 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ | Скрап от желязо и/или стомана с дебелина 1/4 инча (6,35 мм) и повече. Отделните късове да са с размери не повече от 60 x 24 инча (1524 x 607 мм) (размер на контейнера за зареждане), обработени така, че да се осигури компактно зареждане. |
201 | № 1 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ, 914 мм x 457 мм | Скрап от желязо и/или стомана с дебелина 1/4 инча (6,35 мм) и повече. Отделните късове да са с размери не повече от 36 x 18 инча (914 x 457 мм) (размер на контейнера за зареждане), обработени така, че да се осигури компактно зареждане. |
202 | № 1 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ, 1524 мм x 457 мм | Скрап от желязо и/или стомана с дебелина 1/4 инча (6,35 мм) и повече. Отделните късове да са с размери не повече от 60 x 18 инча (1524 x 457 мм) (размер на контейнера за зареждане), обработени така, че да се осигури компактно зареждане. |
203 | № 2 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ* | Скрап от желязо и стомана, черен и поцинкован, с дебелина 1/8 инча (3,18 мм) и повече, включително материал, който не отговаря на стоманен скрап за топене № 1. Да е обработен така, че да се осигури компактно зареждане. |
204 | № 2 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ* | Скрап от желязо и стомана, черен и поцинкован, максимален размер 36 x 18 инча (914 x 457 мм). Може да включва всякакъв автомобилен скрап, ако е правилно обработен. |
205 | № 2 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ, 914 мм x 457 мм | Скрап от желязо и стомана, черен и поцинкован, максимален размер 36 x 18 инча (914 x 457 мм). Може да включва правилно обработен автомобилен скрап, но да не съдържа ламарина или тънък материал. |
206 | № 2 СТОМАНЕН СКРАП ЗА ТОПЕНЕ, 1524 мм x 457 мм | Скрап от желязо и стомана, черен и поцинкован, максимален размер 60 x 18 инча (1524 x 457 мм). Може да включва правилно обработен автомобилен скрап, но да не съдържа ламарина или тънък материал. |
207 | № 1 БУШЕЛИНГ/НОВИ ИЗРЕЗКИ | Чист стоманен скрап, максимален размер 2 x 5 фута (1524 x 610 мм), включително нови фабрични изрезки (например изрезки за листове, щамповане и др.). Може да не включва стари автомобилни каросерии и калници. Без метално покритие, варовик, емайлиран със стъкловидно тяло и листове от електростомана, съдържащи над 0,5 процента силиций. |
208 | № 2 БАЛИ | Нов скрап от черен стоманен лист, изрезки или рамки, компресирани или ръчно балирани до размера на товарачния контейнер и с тегло не по-малко от 75 фунта на кубичен фут. (Ръчните снопове са здраво закрепени за манипулиране с магнит.) Може да включва топки „Стенли“, здраво закрепени. Може да включва материал с химически отстранен калай. Може да не включва стари автомобилни каросерии или калници. Без метално покритие, варовик, емайлиран със стъкловидно тяло и листове от електростомана, съдържащи над 0,5 процента силиций. |
210 | ШРЕДИРАН СКРАП | Хомогенен скрап от желязо и стомана, магнитно разделен, от автомобили, необработена стомана № 1 и № 2, различен балиран скрап и ламарина. Средна плътност: 50 фунта на кубичен фут. |
211 | ШРЕДИРАН СКРАП | Хомогенен железен и стоманен скрап, магнитно разделен, от автомобили, необработена стомана № 1 и № 2, различен балиран скрап и ламарина. Средна плътност: 70 фунта на кубичен фут. |
221 | СТРУЖКИ | Почистени къси стружки от стомана или ковко желязо. Може да включва всеки такъв материал, независимо от какъв процес е получен. Без пружиниращ, заплетен или сплъстен материал, буци, стружки от пробивни работи, цветни метали в свободно състояние, стружки от шлифоване или прекомерно омасляване. |
277 | БРИКЕТИРАНИ СТОМАНЕНИ СТРУЖКИ | Анализ и плътност според класификацията на потребителя. |
231 | ПЛОЧИ И СТРУКТУРНА СТОМАНА, ДО 1524 ММ | Нарязан скрап от конструкции и плочи, до 5 фута (1524 мм). Чисти стоманени плочи, структурни форми, изрезки от плочи, ножици или счупени стоманени джанти. Размери: не по-малко от 1/4 инча (6,35 мм) дебелина, не повече от 5 фута (1524 мм) дължина и 18 инча (457 мм) ширина. Фосфор или сяра – не повече от 0,05 процента. |
(27) | РЕЛСИ, СТОМАНА № 1 | Стандартни релси, оригинално тегло 50 фунта на ярд или по-тежки, дълги 10 фута (3048 мм) и повече. Подходящи за превалцуване на пръти и форми. Без огънати и усукани релси, превключватели и предпазни релси или релси с разделени глави и счупени фланци. Може да се включат непрекъснати заварени релси, при условие че всички заварени шевове са най-много на 9 инча (229 мм) от края на парчето релса. |
Къде имаме бази за изкупуване на черни метали?
Норд холдинг разполага със собствени и партньорски бази за изкупуване на отпадъци от черни метали.
Защо да се доверите на Норд холдинг?
Норд холдинг е вашият надежден партньор за изкупуване на черни метали в България, защото:
Ние предлагаме отлични цени за изкупуване на черни метали, независимо от количествата;
В нашите площадки и/или тези на партньорите ни, когато предавате черни метали за вторични суровини, ще бъдете обслужени от обучен персонал;
Съвместните ни усилия спомагат за намаляването на дела на отпадъците и пестенето на значителни количества природни ресурси.
Сътрудничеството ви с Норд холдинг е в услуга на бизнеса и в подкрепа на стремежа ни към чисто и устойчиво бъдеще!
Често задавани въпроси
Изкупуване
Черните метали са обемисти и тежки, затова още при изкупуването е важно да се избегнат
излишни транспортни разходи.
Поради тази причина Норд холдинг предоставя на своите клиенти мултилифт контейнери на местата на образуване на
отпадъка, които извозва след запълване (за клиенти, които правят регулярни доставки с доказано качество, материалът се
извозва директно към съоръженията за рециклиране).
При получаване на отпадъци от черни метали на площадката
се извършват следните дейности:
Продажба и предаване на съоръжения
за рециклиране
Клиенти на Норд холдинг са стоманодобивни предприятия от различни населени места в страната и чужбина.
Дружеството поддържа дългогодишни отношения със „Стомана индъстри“ АД,
както и с преработватели в Турция и Северна Македония.
Рециклиране на отпадъци от черни метали
Отпадъците от черни метали се преработват в електрически дъгови пещи (EAF), в които металът се загрява до около 3000 °C посредством електрическа дъга, получена с помощта на електроди.
По време на процеса се извършват операции по рафиниране, които включват проверка на химичния състав на стоманата и евентуални корекции спрямо спецификацията на крайния продукт.
При процеса на топене на черните метали се получават заготовки, които се различават по форма, химичен състав и физични свойства и отговарят на определени стандарти.
Впоследствие заготовките се обработват чрез повторно загряване, за да се изтеглят до търсените продукти – листа, пръти, детайли и др., които от своя страна се използват в последващи производства за изработката на шасита на превозни средства, машини, инфраструктурни детайли, строителни и битови материали и много други продукти от стомана, използвани в ежедневието.
Рециклирането на черни метали носи големи икономически ползи в сравнение с производството на стомана от желязна руда. Това е така, тъй като се избягва изгарянето на въглища, което води до следните
ПОЛЗИ
Отпадъците от черни метали са налични на местата на преработка, а транспортните разходи се ограничават до превоз на малки разстояния.